Handlekurv

Levering innen 1-4 arbeidsdager

Fri retur og bytterett

Overview

Betaling- og leveringsbetingelser

På denne siden har vi samlet informasjon om våre betaling- og leveringsbetingelser. Finner du ikke det du luerer på? Ta kontakt med oss på kundeservice@louds.no, så hjelper vi deg!


Betaling

Kortbetaling

Du kan betale med Visa og Mastercard/Eurocard på louds.no. Dette kan du gjøre ved å følge lenkingen til å "ikke oppgi personnummer" når du skal fylle inn din informasjon i kassa, eller følge lenkene på bekreftelsessiden etter du har fullført kjøpet. Da vil det stå en lenke med indikasjon om å "endre leveringsmåte". Da vil du finne frem til kortbetalingsløsningen.

Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom Klarna, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode.

Kortnummer lagres ikke av LOUDS etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på din konto. Om vi er utsolgt for en eller flere varer vil beløpet bli refundert av Klarna.

Kortbetalinger som feiler

Følgende kan være årsak om du ikke får betalt med kort i nettbutikken: Du har ikke fullført signering med 3-D Secure.

Dette kan skyldes:

  • Du har ikke Java installert. Signering med 3-D Secure vil for de fleste kunder innebære bruk av Java. Dersom du ikke har Java installert, vil du møte en hvit side. Her kan du laste ned Java: http://java.com/en/download/index.jsp

  • Du handler fra et device som ikke støtter Java. Da de fleste Visa/Mastercard krever signering med 3-D Secure som igjen krever Java, vil det ikke være mulig for deg å utføre handel dersom du sitter på f eks iPad/iPhone, da disse ikke søtter Java. BankID har på vegne av de norske bankene utviklet en APP som skal løse dette som hver bruker må laste ned på sin telefon eller nettbrett.

Betaling med faktura

Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Ved å velge Klarna faktura får du:

  • Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
  • Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
  • Mulighet til å se varen før du betaler
  • Handle enkelt, trygt og raskt på nettet

Delbetaling med faktura

Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil Klarna sende ut en kontofaktura runt den 20. - 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. - 6. måneden deretter.

Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.


Levering

Vi er stolt samarbeidspartner med Bring og en god opplevelse og god kvalitet på våre leveringsalternativer. Vi tilbyr følgende leveringsalternativer:

Postkontor

Varene sendes til nærmeste postutleveringssted. Du blir varslet på SMS når pakken har ankommet og får oppgitt et kollinummer. Du oppgir dette kollinummeret for å få utlevert pakken din. Pakken sendes som Klimanøytral Servicepakke som er en mindre miljøbelastende framsendingsmåte.

Fri frakt på postkontor-ordre over 500,-.

Hjem På Døren - kveld

Varene leveres hjem til deg mellom 17 og 21 på hverdager. Bring varsler deg en gang på sms når pakken er underveis og ringer deg 30-60 min før levering. Tjenesten tilbys ikke i hele landet. Du kan kun velge denne tjenesten om den tilbys der du bor. Dette sjekker du enkelt i kassen ved utsjekking eller her.

__NB! __Vi gjør oppmerksom på at vi kun leverer i Norge og at vi ikke leverer til Svalbard.

Leveringstid

Vi gjør vårt beste for å sende din bestilling så fort som mulig og da helst dagen etter at du har bestilt (på hverdager). Når vi har mottatt din bestilling sender vi deg en bekreftelse om dette til din epostadresse. I hektiske perioder må du dessverre beregne et par dagers forsinkelse. Det kan også oppstå uforutsette ting som forsinker levering.

Du vil uansett få en beskjed fra oss når din ordre er hentet av Posten som kommer til oss for å hente pakker 5 dager i uken. Siste henting er klokken 1500 på hverdager.

Uavhentede pakker

Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur. Om du angrer på kjøpet så henter du bare ut din bestilling og returnerer den til oss med returseddel og returskjema du har fått tilsendt på epost. Vi bytter varer eller krediterer deg fortløpende. Dersom du unnlater å hente bestilte varer, kan LOUDS i følge salgsbetingelsene fakturere deg for et gebyr på kr 500.

Har du fremdeles spørsmål om levering? Send en mail til kundeserivce@louds.no

Få nyheter først

Vi lover å sende deg nyheter, inspirasjon, konkurranser og eksklusive kolleksjoner gjennom våre nyhetsbrev. Ved å si ja godtar du våre betingelser. Les mer her.

Takk for at du meldte deg på vårt nyhetsbrev

Levering innen 1-4 arbeidsdager

Fri retur og bytterett